Індустрія гемблінга відома своєю інертністю і неприйняттям інновацій, дійсно, адже в блекджек грають точно так же, як і за часів Френка Сінатри в Rat Pack. Особливо сильно це стає помітно, коли в індустрії казино відбуваються зміни і з’являються нові ідеї, які ведуть до радикальних змін в самій суті казино, а також до зміни ігор. Нижче ми пропонуємо вашій увазі огляд деяких інновацій, які назавжди змінили індустрію гемблінга і сформували сьогоднішній образ казино.

Клубні карти гравців

Протягом 20-гостолетія, настільні ігри грали першу скрипку і найбільше приваблювали публіку в казино, в той час як слот-машини служили просто «перешкодою» при виході відвідувачів з казино. Тому увагу мотиваційних програм було зосереджено на картяр, а гравці слот-машин залишалися в тіні.

Технологічний прогрес 70-80 років дійшов до тієї позначки, коли з’явилися нові Відеослоти, які були незрівнянно цікавіше ніж їх попередники, і такі слот-машини швидко перетворилися на основне джерело доходу казино. Однак не існувало добротної системи мотивації для любителів слотів, до тих пір поки не з’явилися революційні клубні картки гравців.

У 1980-х в Атлантік-Сіті з’явилися перші «Клубні карти», які дозволяли відстежувати основні дії відвідувачів і контролювати своїх кращих гравців на слот-машинах. Незабаром після цього виробники слотів вивели на ринок моделі, в які можна було вставляти універсальну карту для стеження за балансом. І дуже скоро в кожному казино світу гравці вже могли скористатися картами, якщо, звичайно, їм це було потрібно.

Сьогодні клубні карти використовуються не тільки для гри на слот-машинах, але і для ігор за столами, а в деяких казино ці ж карти використовуються як ключі від кімнат, засіб оплати за їжу, напої та інші дрібниці. Це змінило практику мотивації гравців в казино, завдяки стандартизації процесу оплати в усьому гральному будинку. Сьогодні бонуси нараховуються на основі точного механізму стеження, і його показник не залежить від примх співробітників, тепер навіть гравці з невеликими фінансовими ресурсами відчувають свою значущість, завдяки нараховується за клубними картками бонусів.

10 найбільш важливих гемблінг інновацій в сучасній історії

Система безготівкових ігор

Коли ви запитаєте людей про те, з яким звуком у них асоціюється казино, то більшість людей спочатку подумає про металевому дзвоні слот-машини, коли монетки водоспадом падають в контейнер. Незважаючи на те, що цей знаменитий дзвін був фірмовим знаком казино протягом десятиліть, сьогодні його в буквальному сенсі більше не існує. Замість цього виграші виплачуються у вигляді зручних квитків зі штрих-кодом, які гравець може принести в касу і обміняти на реальні гроші, або ж просто вставити в іншу слот-машину.

Спочатку ідея квитків народилася в International Game Technology і Casino Data Systems, а до сьогоднішнього дня система безготівкової гри (TITO) – це одна з найбільших гемблінг інновацій, яка стала стандартом чи не у всіх казино світу.

Для гравців набагато зручніше отримати свої виграші в формі квитків, а не носити з собою ціле відро з банальними монетами. Роздрукувавши квиток, гравець може легко зробити перерву і сходити до вбиральні або пересісти за іншу машину, а не довго і нудно нудитися в очікуванні поки монети будуть сипатися в контейнер.

З точки зору казино цей винахід зробив революцію у використанні слотів. Без TITO багатономінальні слоти були б просто немислимі, адже саме це забезпечує гнучкість оплати слот-машин. TITO також підвищило надійність і виключило можливість помилок при підрахунку, а це означає – гравці і казино отримують справедливо розраховану частку.

Прогресивний джекпот

Сама концепція слот-машин існує вже понад два століття. І незважаючи на той факт, що багато людей до сих пір тримають в голові образ «однорукого бандита» з вишеньками, дзвіночками і сімка, цей образ слот-машин застарів і належить зовсім іншій епосі.

Основним обмеженням традиційних слот-машин було те, що вони могли запропонувати тільки ті комбінації, символи, виплати і номінали монет, які можна закодувати за допомогою обертових барабанів. Казино довгі роки шукали вихід з цієї ситуації, намагалися зробити гри більш гнучкими, а також більш веселими і, відповідно, привабливими для гравців.

У 1975 році був знайдений вихід завдяки винаходу першого в світі відіслати – Fortune Coin, який став однією з найбільш значущих гемблінг інновацій. Незабаром International Gaming Technology (IGT) викупила Fortune Coin, і з цього моменту слот-машини вже ніколи не були колишніми.

Відеослоти, де барабани існували тільки в якості нулів і одиниць на відеоекрані, надали настільки широкі можливості для виробників слот-машин, що тепер вони могли робити раніше просто немислимі речі. Вони могли збільшити кількість барабанів з трьох до п’яти, збільшити кількість символів на кожному барабані до більш ніж 50.

Крім того, це також дало можливість зробити гру цікавіше. Неповторні звуки і яскрава анімація стали стандартом для відеослотів, так само як і безкоштовні прокрутки і хитрі бонусні ігри, і все це робило їх схожими скоріше на сучасні відеоігри, ніж на класичних «одноруких бандитів». Раптово слоти стали настільки цікаві, що їх популярність злетіла просто до небес, адже сучасні слоти приносили більше 80% доходів казино. Більш того, функція управління можливостями на слот-машинах давала казино можливість пропонувати наростаючі джекпоти, які вели до інших великих інновацій в гемблінг, наприклад, до прогресивний джекпот.

4 шафл-машина

На піку популярності слот-машин в 1986, хоча скоріше варто говорити про відіслати, компанія IGT змінила правила гри і випустила на ринок першу слот-машину з прогресивним джекпотом – Megabucks. Ця була значна гемблінг інновація, справжня сенсація, адже почалася ера прогресивних джекпотів.

До випуску Megabucks найвищий джекпот міг бути виплачений в розмірі фіксованого джекпоту. Найбільші джекпоти не перевищували 50 000 гривень або близькою до того суми, що виразно чималі гроші, але вони не змогли б круто змінити життя. Інша історія з Megabucks, адже на цій слот-машині джекпот мінливий і росте з кожною зіграною партією. Тепер замість головного призу в кілька тисяч, що зірвав джекпот щасливчик, міг піти з сотнями тисяч і навіть мільйонами гривень.

Звичайно, якщо джекпот залежить від ігор тільки на одній машині, то він не буде рости занадто швидко. Але якщо безліч машин береться до уваги при формуванні суми джекпоту, то він може злетіти до небес, і буде спокушати тисячі гравців перевірити своє фортуну в різних казино. Перші автомати Megabucks з’явилися в American casinos- вони були об’єднані в єдину мережу по телефонній лінії – і гравці шикувалися в чергу в Неваді і Атлантік-Сіті, щоб перевірити свою удачу на цьому автоматі. Сума першого прогресивного джекпоту в лютому 1987 року впритул підібралася до позначки в 5 мільйонів гривень, і це підняло їх популярність ще вище.

Незважаючи на вкрай низькі шанси виграти джекпот, слот-машини з прогресивним джекпотом залишаються серед найбільш популярних як у реальних казино, так і онлайн казино. Ми можемо говорити майже про два дюжинах різних мережевих брендів по всьому світу. Сьогодні прогресивний джекпот може також випасти в блекджек і за столом гри в рулетку, і це зайвий раз показує наскільки така концепція популярна через два десятиліття після її появи на світ.

Онлайн гемблінг

Створення машини для автоматичного перемішування гральних карт залишалося давньою мрією багатьох причетних до гемблінг індустрії.

Найперша з відомих спроб створити «автоматизований апарат для перемішування карт» йде в минуле до 1878 році. Друга частина 20-го століття пройшла під акомпанемент шелесту шафл-машин, які заполонили зали казино, проте на той момент шафл-машини підтримували тільки перемішування для однієї або декількох колод. У той час як вони рятують дилера гри блекджек від постійного стресу і прискорюють гру за столом, все ж вони не приносили нічого радикально нового в гру блекджек.

Все це було вірно до 2000 року. В цей рік Shuffle Master представила свій новий преміальний продукт – The King. The King – перша в світі реалізація концепції системи постійного перемішування (CSM). По завершенню кожної руки дилер може повернути мапу в машину, яка їх перемішає і сформує колоду у випадковому порядку для наступної руки. Вийшла така собі нескінченна колода, і це мало величезне значення для світу блекджека.

Вкрай складно, а якщо сказати чесно – неможливо, ефективно вважати карти при використанні системи постійного перемішування. Саме в цьому полягає основне призначення шафл-машин. Незважаючи на те, що вмілі гравці, які вважають карти, не могли домогтися якихось видатних результатів, все ж вони впливали на доходи казино. CSM вивісила великий знак «проїзд заборонений» для таких гравців, і звела весь підрахунок карт на рівень архаїчного фокуса. Завдяки додатковому переважно у вигляді зростання швидкості гри до 20% і економії грошей на колодах карт, CSM – це вигідне рішення для казино, а також одна з небагатьох інновацій в гемблінг, яка зачіпає саму суть гри.

Для більшої частини історії азартних ігор можливість грати і грати легально в ігри казино – це дві абсолютно різні речі. У більшості країн і територіальних одиницях по всьому світу азартні ігри були заборонені (втім, і зараз нічого не змінилося). І навіть в тому випадку, якщо азартні ігри в вашій країні легальні, то найближчим казино може розташовуватися за сотні кілометрів від вас.

Разом з тим, інноваційне рішення в вигляді онлайн гемблінга несе мир азартних ігор в широкі маси. У 1994 році Антигуа і Барбуда стала першою країною, яка дозволила операторам отримувати ліцензію. Лише на два роки пізніше, в 1996 році, перша в світі ставка була зроблена в InterCasino, і після цього індустрія онлайн казино рухалася тільки вперед.

Незважаючи на деякі складності, наприклад драконівські заходи США щодо онлайн гемблінга в 2006 році, онлайн гемблінг впевнено розвивався, і зараз індустрія оцінюється в 35 мільярдів гривень. На сьогоднішній день існує більше 1000 онлайн казино, які зареєстровані в більш ніж 85 країнах світу, і ще ніколи стільки людей не мало доступ до ігор в казино на реальні гроші.

Онлайн казино і різні інновації в онлайн гемблінг змінили світ азартних ігор, які пройшли еволюцію від стадії розваги для вузького кола обраних до хобі для мільйонів людей по всьому світу.

Живий дилер в іграх

Незважаючи на те, що онлайн гемблінг сьогодні користується загальною популярністю, все ж багато людей коливаються – грати чи на реальні гроші в мережі. Деякі все ще сумніваються в надійності ігор або турбуються про надійність транзакцій, але для багатьох азартних гравців все зводиться до одного набагато прозаїчніше аспекту. Завжди частиною привабливого образу азартних ігор були самі казино, з усім їх святковим освітленням, звуками, гламуром і спілкуванням з людьми. Грати в блекджек, рулетку або Баккара на комп’ютері – це просто зовсім інше.

В онлайн казино розуміють, щоб залучити традиційних любителів азартних ігор, їм слід забезпечити справжні відчуття, які можна порівняти з реальним гральним залом казино. У 1990-х і на початку 2000-х зв’язок з мережею Інтернет, як і самі комп’ютери, не відрізнялася швидкістю і нічого не можна було вдіяти, але з впровадженням широкосмугового доступу і появою більш продуктивних процесорів на світ з’явилася концепція «живої дилер в іграх».

Граючи з живим дилером, можна побачити справжній стіл для гри в рулетку, блекджек або Баккара, а також справжню людину – дилера; а фізично все це розташовано в який-небудь студії. Камери і сенсори відстежують руху дилера, а також карт, кульки, і таким чином гравець стежить за тим, що відбувається і може реагувати в реальному часі. Також існує можливість для спілкування між гравцем і ділером. Тому гравці можуть випробувати весь спектр позитивних емоцій від соціальної взаємодії, яке приваблює в цьому казино.

«Живий дилер в іграх» – це найбільш реалістична імітація справжнього казино і найкраще, що може запропонувати в якості репліки традиційних казино мережу Інтернет. І це виходить досить переконливо, адже навіть найбільш консервативні користувачі залишаються задоволені. Можливість зануритися в світ «реального» казино – це одна з інновацій онлайн гемблінга, яка зуміла змінити уявлення людей про ігри.

Мобільний гемблінг

Одна з останніх інновацій в світі азартних ігор має всі шанси стати тією, яка надасть найбільший вплив на індустрію в майбутньому. Мобільні азартні ігри в казино з’явилися всього лише пару років тому, але судячи по вибухоподібного зростання їхньої популярності та поточного світовому тренду відходу від стаціонарних комп’ютерів, ми можемо вважати, що ця тема буде зберігати актуальність ще довго, дуже довго.

Історія мобільних азартних ігор почалася з цифрових мобільних телефонів в кінці 90-х і початку 2000-х, хоча тоді це був чорно-білий прообраз ігор, які могли тільки розважити. Все змінилося з приходом ери смартфонів, починаючи з виходу на ринок iPhone в 2007 році. Саме з цього моменту казино стали серйозно розглядати створення мобільних азартних ігор, де можна буде грати на реальні гроші.

Розробник mFortune розпалив пристрасті 11 простими іграми, і з того моменту стартувала мобільна лихоманка азартних додатків. В даний момент десятки казино пропонують сотні різних слотів і настільних ігор, і всі вони оптимізовані для маленьких екранів смартфонів і планшетів. У своїх інноваціях в гемблінг індустрії розробники просуваються дуже швидко. Зараз вони пропонують повний набір банківських послуг для мобільних пристроїв, тому навіть не потрібно запускати версію для стаціонарного комп’ютера.

За прогнозами на 2016 рік майже половина доходів онлайн казино буде надходити від мобільних азартних ігор, і очікується, що ці цифри будуть тільки рости. Вірно також і зворотне, що захід традиційних азартних ігор на стаціонарному комп’ютері може бути не так вже й далекий.

Соціальні ігри

Соціальні ігри існують з часів появи мережі Інтернет, і в своїй найбільш примітивній формі – це онлайн гра з будь-якими взаємодіями з іншими людьми. Незважаючи на те, що згадка про соціальні іграх нерідко асоціюється з іграми в Facebook, Farmville або Candy Crush Saga, соціальні ігри все ж набагато більш всеосяжний термін, і він не обмежується згаданими іграми.

Насправді, соціальні ігри були популярні вже десятиліттями, завдяки онлайн ігор в покер на вигадані гроші, симуляторам блекджека, бінго, а також слот-машин, які незмінно входять до числа фаворитів. Тренд залишається незмінний і сьогодні, майже 20% всіх соціальних ігор, в які можна грати онлайн, відносяться до сфери азарту.

У переважній своїй більшості, ці ігри не дозволяють гравцеві грати на реальні гроші. Замість цього вони можуть грати безкоштовно і купувати прокрутки / кредити / фішки, а потім намагатися виграти додаткові гри. Багато ігор передбачають чати або інші засоби спілкування, де люди зможуть взаємодіяти один з одним під час гри.

Практично у всіх країнах участь в соціальних іграх казино з грошовими призами поза законом, але це не охолоджує запал індустрії казино і не заважає створювати все нові типи ігор. Ігри на зразок Zynga Poker вже продемонстрували, що існує величезний потенціал на ринку мобільних азартних ігор, навіть без грошових призів.

Багато компаній погоджуються з думкою, що соціальна взаємодія буде мати величезний вплив на майбутнє азартних ігор. Деякі варіанти включають розширення соціальної взаємодії в уже існуючих онлайн казино, а може бути буде переглянуто законодавство про регулювання ігор в соціальних мережах і з’явиться можливість пропонувати грошові призи. Останнє має відкрити дорогу в світ азарту для соціально активного покоління, завжди перебуває в мережі. Соціальні азартні ігри все ще не позбулися «дитячих хвороб», але їх потенційний вплив на всю галузь величезна.

Гемблінг у віртуальній реальності

Наступною великою інновацією в світі азарту може стати гемблінг у віртуальній реальності (VR). Завдяки революційним очкам Oculus Rift VR, а також іншим подібним пристроям інтерес до VR росте вкрай швидко.

Індустрія гемблінга сподівається стати одним з піонерів в іграх віртуальної реальності, адже найбільші розробники (NetEnt і Microgaming) старанно працюють над реалістичними VR казино. Насправді, SlotsMillion вже відкрив перше VR казино, і це ймовірно буде першим кроком до фундаментальних змін в азартних іграх.